Miluješ tento šport, páči sa ti vôňa benzínu, rád/rada píšeš články alebo fotíš? Napíš na info@kartingsport.sk

Slovenské kartingové centrum oficiálne otvorené verejnosti

  • 10.10.2019
  • Redakcia

Slovenské kartingové centrum je od dnešného dňa 10.10.2019 oficiálne otvorené verejnosti pri príležitosti 10. výročia otvorenia pretekárskeho okruhu Slovakia Ring, ktorý bol rovnako otvorený presne v tento deň pred desiatimi rokmi.

Slovenské kartingové centrum je od dnešného dňa 10.10.2019 oficiálne otvorené verejnosti pri príležitosti 10. výročia otvorenia pretekárskeho okruhu Slovakia Ring, ktorý bol rovnako otvorený presne v tento deň pred desiatimi rokmi.

Slovenské kartingové centrum budované pod záštitou SAMŠ (Slovenská asociácia motoristického športu) predstavuje špičkové stredisko s licenciou CIK FIA pre organizovanie národných a medzinárodných motokárových podujatí.

Vonkajšia motokárová trať má v základe dĺžku 1180 metrov, pričom ponúka ďalších 5 variantov jazdenia a plnohodnotného využitia. Všetky ostatné varianty su približne rovnakej dĺžky. Súčasťou komplexu je paddock, dvojposchodová budova riadiaceho strediska, občerstvenie s vyhliadkovou terasou, administratívne a školiace priestory či technické a prevádzkové priestory. Motokáry sú základnou školou budúcich automobilových pretekárov a v spojení so Slovenskou asociáciou motoristického športu (SAMŠ) ponúka nový komplex  zázemie pre výchovu mladých talentov.

Dňa 8.10.2019 bolo okruhu Slovak Karting Center udelená licencia od CIK-FIA popísaná Filipom Massom na 3 roky platná od 9.10.2019 do 8.10.2022 s dĺžkou trate 1172 m, jazdou v protismere hodinových ručičiek pre kategórie KF1, KF2, KF3, KF4, KZ1, KZ2, OK-Junior, OK.

“Realizácia trate sa robila pod naozaj najprísnejším dohľadom ľudí zo spoločnosti STRABAG. Geodeti vymerali každý jeden meter trate. Trať bola detailne vymeraná v 3 osiach vrátane výšky a sklonu trate. 

Zaujímavosťou je, že väčšina zákrut sú negatívne, to znamená sú ťahané smerom von a o to je ta trať tažšia. Okrem toho je trať smerovaná v protismere hodinových ručičiek, čo nie je náhoda, pretože konkurenčné trate sú orientované v smere hodinových ručičiek. Ďaľšou špecialitou trate, ktorú si jazdci môžu všimnúť je kvalita obrubníkov, ktoré boli presne na mieru podľa dodaných rádiusov vyrobené v pobočke závodu STRABAG v Českej republike.

Od prvého momentu budovania trate nám bol k dispozícii pán Franz Schreiner, čo je najvyššie postavený človek čo sa týka bezpečnosti a schvalovania tratí, takže my sme mali úplne priami kontakt na toho najlepšieho človeka a musím pochváliť aj FIA za extrémne výborný servis a kooperáciu.” povedal Simon Krasňanský. 

Trať bola vybudovaná podľa predpisov CIK-FIA a prešla bezpečnostnou previerkou ešte pred výstavbou a po dokončení bola fyzicky skontrolovaná inšpekciou. Akákoľvek trať, ktorá sa stavia aby bola certifikovaná s licenciou od CIK-FIA musí spĺňať prísne kritéria, takže každá časť trate od typu čiar, hrúbky čiar, asfaltu alebo maximálnych sklonov musí byť dodržaná.

Viac fotografií nájdete v galérii na Facebooku.
https://www.facebook.com/pg/kartingsportsk/photos/?tab=album&album_id=1159366284263457

Technické údaje a parametre dráhy:

  • Dĺžka dráhy: 1180m
  • Šírka dráhy 7m, na úseku štart – cieľ až 10m
  • Jazda v protismere hodinových ručičiek, pole position na ľavej strane
  • 5 rôznych variantov jazdenia
  • 2 varianty súbežného jazdenia (malé okruhy)
  • Umelé osvetlenie dráhy
  • Profesionálny kamerový systém so 16 kamerami a časomierou Apex Timing

Foto: Tibor Tibi Barborík


Fotogaléria k článku

Reklama